Interview met Ron

Waar kom je vandaan en waar ga je naar toe?
Mooie vragen hoor. Geboren en getogen in Brabant, verkast naar Rotterdam maar al reizend ontdekt dat ik eigenlijk overal wel een soort van thuisgevoel heb. En waar ik naar toe ga, ik weet het eigenlijk niet. Uiteindelijk gaat het daar toch ook niet om? Meer de reis dan de bestemming vind ik belangrijk... Ook metaforisch trouwens. Ben natuurlijk wel ambitieus, maar ik merk dat ik me toch vooral laat leiden door wat er in het hier en nu gebeurt. Ik wil de juiste dingen doen. En de afgelopen jaren heb ik veel ervaringen gehad die me gewezen hebben op wat dat is. Me dichter bij mezelf gebracht (en nog steeds overigens) waardoor ik weet wat kan. Dichter bij mijn intuïtie... Onderweg noemde iemand dat 'primary knowing', dat wat je eigelijk wel weet.  

Wat is jouw belangrijkste aandeel aan de retraite-week?
Ik breng structuur, ik praat, ik deel verhalen en ervaringen en ik luister. Voor mij komen in onze retraite-week persoonlijke en werkervaringen samen bij mijn interesse voor persoonlijke ontwikkeling van mensen.

En waarom heb je er zin in?
Doen wat ik het liefste doe, waar ik energie van krijg, is zien hoe mensen groeien, ontwikkelen en inzichten krijgen. En dat is precies wat ik verwacht in deze week. 

Lievelingskleur? En zegt dat nog iets over jezelf?
Tja, das iedere dag anders. Vandaag is het groen en zoek ik rust, morgen als ik de dynamiek van de stad zoek is het rood, of blauw, of ...

Sport? Waarom?
Fijn om te doen, inspanning geeft ontspanning. Maar de paradox is dat ik het wel moeilijk vind om consequent te blijven sporten.

Grote liefde?
Neeltje... en misschien begin ik langzaamaan ook meer van mezelf te houden!

Door: Ron, Rotterdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.